Norrköping in Kirimoja style

 
Här är den då, det färdiga resultatet av min illustrationstolkning av Norrköping! Den tog mycket längre tid att färdigställa än vad som först var tänkt. Arbetet har fått komma lite i kläm bland bröllopsfotogarferingarna. Men nu så är den som sagt klar! :)
Jag var länge tveksam om jag någonsin skulle bli nöjd med den här illustrationen, men när de sista detaljerna kom på plats gick jag från tveksam till nöjd. Detaljer är bra! :) Platserna som finns med i bilden var mer eller mindre självklara att ha med, många av dem är väldigt karaktäristiska för staden. Jag fick med flera delar av Norrköping än jag först planerat, vilket var bra. På bilden syns alltså (i stora drag) Himmelstalund, Bergsbron, Strömmen, Strykjärnet, och stadkärnan med en spårvagn, rådhuset och Södra promenaden. Hoppas ni som varit i Norrköping kan relatera till staden någotsonär, och att ni som inte varit i Norrköping någon gång känner att ni skulle vilja göra ett besök. :)
 
Min favoritdetalj i bilden är nog spårvagnen med passagerarna i. :) Nu vore det väldigt roligt att få veta: Vad gillar DU mest i bilden?

Kommentarer
Postat av: Mamma Marie

Snyggt. Bra jobbat. Jag gillar nog fripassagerarna på spårvagnstaket. Men jag tycker bilden som helhet är kanon.

Svar: Tack så mycket! Kul att du gillar (och lade märke till) de små fripassagerarna. :) Tack för din kommentar!
Emma Skoglund

2013-06-13 @ 13:41:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0